20120905

cedera

Bismillah.

i still remember. back then in in early 2008, i used to hurt someone's feeling. badly

i never meant to do it. the words just blurted out spontaneously from my mouth. betul la peribahase melayu:

terlajak kata memang susah nak undur.

it'll cost u a lot. emotionally.

sumpah memang tak sengaja langsung.

i admit that it was my fault. memang niat dah baik. tapi cara langsung tak berhikmah. tsk.

perasan sangat yang dia selalu jauhkan diri and rarely spoke to me.

then, in middle 2011, a few days before IB exam. she came to me.

hugging me tight. apologizing to me for being so cold.

tapi hakikatnye memang aku yang bersalah T_______T

________________________________________________

pertengahan 2011, hati aku pulak yang Allah uji.

karma hits me.

seseorang telah mencederakan hatiku (wah! oh my bm @_@) dengan parahnya.

and i caught the same symptom macam yang kawan-yang-dah-ku-cederakan-hatinya.

i rarelly speak to her. 
i don't look at her in the eyes. 
berusaha sedayanya jauh dari dia.

sekarang baru aku faham perasaan  kawan-yang-dah-ku-cederakan-hatinya tu.

baru aku faham dalam dua tahun tu kenape die berkecil hati sungguh dengan aku.


because it hurts her.

hebatnya tarbiah Allah.

maknusia tu benar-benar tak sempurna.

semoga hati aku berlapang dada untuk memaafkan.






No comments: