20130502

Hijab

Bismillah

sesak dada. hampir saja menangis. dalam hati ingin sangat-sangat tegur. tapi tak terkeluar. kawan yang baik, kawan yang mengingatkan pada Allah; kawan yang membetulkan salah silap. katanya.

im a really bad bad friend, then. t.t

ingin sangat nak beritahu apa yang dibuat tu dosa, Allah murka. yes i know. dosa aku sendiri pun berat tak tertanggung gamaknya. tak perlu nak sibuk jaga dosa pahala orang. bisik si syaitan laknatullah.

fantasi sangat ke kalau nak kata; kita sebenarnya nak sangat sangat kejar redha Allah. kena tinggalkan segala ilah dan hawa nafsu yang jadi berhala dalam hati. mesti. walaupun selalu sangat jatuh setiap kali?

haih. tak cukup daie lagi ni. nak membetulkan dengan hikmah pun masih fikir patbelas ratus kali nak buat ke taknak.

Allah kata yang haq tu bila dilemparkan pada yang batil, tang tu jugak dia akan hancur.

rasa seperti tak diberikan honour untuk melempar si batil. bisik syaitan laknatullah. sekali lagi.

buruk sangka pada Allah. sedangkan peluang berbuat pahala itu Allah limpahkan. menjalar-jalar setiap saat.

Rasa nak scratch, garu-garu dan korek mata ni. kenapalah susah sangat nak jaga pandangan dari melihat yang tak sepatutnya. nak kilas-kilas pun tak payah la. jeling ekor mata ke pebenda ke. Allah kata, tunduk, tundukkan je la.

haish. rasa nak sembulkan keluar bijik mata ni. banyak sangat dosa dengan Allah. camana ntah nak pulangkan balik. ggah. t.t


"...yang luaran tak penting. yang paling-paling penting hijab hati tu.." 
(murabbi, April 2013)



No comments: