20130626

saint.

Bismillah


aku pantang benar bila orang judge aku based on tudung.


'kalau orang tengok awak, mesti dorang ingat awak ni sekolah kisas'


tersedak gua.

tudung tak melambangkan ke-saint-an seseorang perempuan. tak pernah.

kalaulah orang tahu betapa hampir setiap kali nak pakai tudung tu, aku rasa berat dan sebal;

sebab a part of me rasa hipokrit; for not being a true and obedient servant of Allah.

kalaulah.

tak yah pandang melangit sangat kot.

aku tak kisah bila orang cakap;

'tudung je besar, perangai macam *&%%$#'

it's true, anyway. im not perfect. not free from sin. cume masih merangkak-rangkak kejar Tuhan.

terasa wajib untuk diselubungkan sebab terasa ia sebagai satu adab dengan Tuhan yang memuliakan aku.

sebab Tuhan. bukan sebab aku baik. 

No comments: