20130619

Silly

Bismillah


sebab aku slow and blur. aku suka tanya soalan luar common sense and mungkin common sense jek cuma suka tanya balik to affirm balik and to get furher clarification. tak kurang terjadi bila soalan tu disambut dengan gelak sinis; gelak eh-tu-pun-kau-tak-tau-ke?-common-sense-kot-duh! Tak kira la orang tu usrah ke tak usrah ke, akhawat ke tak akhawat ke. sama je. mereka manusia jugak. and hey, mungkin banyak je aku ada buat camtu kat orang lain. cuma orang tak cakap, and berlapang dada dengan aku. mungkin. semoga Allah ampunkan dosa aku t.t 

it hurts me sebab seperti rasa being looked down upon and rasa bodoh sanagt jek; the downside for being ultra-super-very-sensitive kind of person.

SETIAP KALI itu terjadi aku sangat harapkan Allah tak hilangkan benda ni dari hati aku:


hormat dan cinta aku pada beliau

sabar, tawadhu'~humble (kalau ada..uhuk) 

perasaan sedar diri sangat jahil dan perlu ilmu, and tak serik untuk bertanya

berlapang dada and memory loss (so that Allah cabut perasaan being humiliated dari kepala otak)


semoga Allah ampunkan dosa dan menghapuskan kesalahan mereka-mereka yang berkenaan.

tiba-tiba sayu teringat Rasulullah yang super caring tu. Rasulullah sangat menjaga dan berusaha meng-happy kan sahabat-sahabat yang ada kekurangan diri. Baginda berusaha mencari titik kelebihan pada diri sahabat-sahabat dan menaikkan semanagat dan harga diri mereka. Rasulullah selalu membuatkan mereka rasa mereka sanagt berharga di mata Allah dan para penduduk langit. 

Rasulullah sangat shweeet. tsk. rindu T.T

im inspired to be like him; tawadhu' dan sensitif dengan perasaan manusia-manusia di sekeliling :']

AND LETS NOT LOOK DOWN AND LAUGH AT OTHER PEOPLE'S (SILLY) QUESTIONS, SHALL WE?

let's make this world a better place to live in :) especially for people like me.

No comments: