20140114

the other

Bismillah


Entah kenapa; akhir-akhir ni Tuhan mempertemukan aku dengan begitu banyak sekali sisi lain tarbiah dan theology; yang fahamannya berlainan dengan apa yang aku berpegang selama ini. 

being misunderstood adalah antara salah satu perkara yang menyebabkan aku ingin ******* manusia-manusia. being an introvert; i cant help but to stay silent. aku tak reti menjelaskan diri dan apa yang berenang dalam kepala otak aku. silence is my greatest defense. but it is hurtful too when I couldn't justify myself. 

nampak je taf and macho kat luar. jentik sikit kat dalam hancur pecah.

mengharap Allah membersihkan hati aku dari sifat hasad terhadap manusia-manusia yang begitu lantang salah membaca aku.

aku begitu takut tergolong dalam golongan yang sesat, golognagn yang Allah murka. takut menjadi punca sang Nabi begitu kecewa di hari akhirat. takut menjadi manusia yang menjadikan hawa nafsu sebagai Tuhan. takut hati rosak langsung tidak boleh dijadikan pemandu. takut dunia terlalu menghiasi hati menjadikan jalan kepada Tuhan itu kabur.

takut.

tapi at the same time hati sangat curious nak tahu kebenaran apa yang ada di luar. 

tapi amat jelas; kebenaran yang menjauhkan aku dari penyembahan kepada Allah, Al-Quran dan jalan para Rasul itu bukanlah kebenaran.

untuk certain perkara aku terlalu kisah dengan apa yang manusia lain katakan or fikirkan tentnag aku. tersangat risau; like my whole life depending solely on it. 

ye. aku sebodoh itu. 

dah hancur amal sebab tak ikhlas. bertuhankan manusia.


*looking for way out*






No comments: