20140327

demonstrasi

Bismillah


aku diajak untuk berdemonstrasi sempena penghukuman mati saudara-saudara ikhwanul muslimin di Mesir. I went a few times before to events like that. secara emosi dan psikologi diri aku sendiri; it does not feel right to me. aku tak suka diperhati tatkala berjalan secara publik di jalanan (mode perasan: on) --- AS IF ADA ORANG NAK TENGOK KAU KAN. pfft. rasa macam terdedah sanagt. aku lebih senang duduk di balik sesuatu where no one else can see me. ---tapi islam tak ajar kurung wanita dan wanita itu mengurung diri sendiri--- but it defies the objective of da'wa itself la kan. to call upon people to come back to Allah.

im. just. shy.

dari sudut pandangan jihad dan berangkat (at-taubah), aku tak tahu apa status aku di mata Tuhan (tidak berdemonstrasi). berdosa? tidak patriotik dengan agama? tidak ada rasa izzah pada islam? tidak concern dengan ummah? 

entah la.

kalau ada cara lain, kalaulah doa itu pun dah dikira sebagai usaha. and read some.



No comments: