20140313

spekulasi.

Bismillah


Tak sangka perempuan ala-ala 'mean girls' wujud di kalangan orang melayu. melayu and muslim.

i hate to speculate and assume sebab aku tak pernah rapat dengan dorang tapi pernah jumpa dengan group melayu ala urban-urban people ni; orang bandar, selalu ootd kat instagram, cakap i (saya), u (awak), i, u dengan rakan-rakan, ngeteh kat cafe and classy restaurant je (dan selfie di sana sambil menunjukkan cawan kedai tu or steak or anyhting edible), ramai kawan glamour sepertinya and the list goes on.

the eyes are the window to the souls kan; omputih kata.

aku selalu dapat 'pandangan mata' yang sama jenis, mood dan intensity dari beberaa mereka. pandangan itu. 

sebab pakaian aku ke? sebab cara aku bercakap ke? sebab tudung ke? wallahi tak pernah buat mereka kecil hati or whatever; but they gave me that 'look'. o why la.

adakah sebab mereka rasa aku judge dorang sebab tu dorang judge aku (through facial expressions and gesture) adakah itu?
---spekulasi ku.

kenapa buruk sangat perangai orang-orang yang berpakaian muslimah sempurna ni sampai buat orang yang tidak sama dnegan mereka (dari segi appearance) menjadi paranoid and sick?


No comments: