20140412

beautiful soul.

Bismillah


So today i went to the supermarket to buy a sauce pot and some other stuff. lega ok. selama ni masak makanan bersup semua pakai periuk nasi. pas ni boleh masak megi tanpa batasan. lulz.

sebelah seat tu ada seorang lelaki and dua orang anak dia. sorang lelaki sorang perempuan. gua perati je mereka anak beranak tanpa rasa bersalah. the conversation that happened between the father and the children was so beautiful.

i am touched. i can feel the love.

cara lelaki tu cakap pada anak beliau sungguh lembut dan penuh kasih sayang. cara si ayah melihat ke dalam mata si anak ketika berbual. cara beliau membersihkan sesuatu di muka anak lelakinya; and budak lelaki tu was like; senyum kat bapak dia, kind of blushing and said thank you through his eyes.

---omygod. detailnye aku stalk. sampai boleh tafsir perbuatan bagai. hew.

The guy looked really tired though. dengan eye bag nya. macam tak cukup tidur. but he kindly and patiently explained to his children how to ride the tram. 

bila dia explain pasal cemana nak sentuh myki, he took out his wallet and showed the myki to his son. buat gaya segala bagai nak tunjuk cara sentuh myki. 

---I guess it was their first time riding the tram.

bila dia explain cemana nak turun tram stop, dia buat gaya macam tengah tarik signal wire, as if it was there.

the conversation went on and on and on; beautifully. i feel warm and fuzzy inside :')

kudos to the parents. mereka telah  telah berjaya membesarkan anak lelaki mereka menjadi manusia yang berhati dan berperasaan.

they made my day. hmm :)

and right on the spot i determined to raise my children exactly the same way. with utmost love and tender.

may Allah bless you and your family. 

---

i like to observe people. aku belajar dari cara manusia. 

aku belajar apa yang aku sepatutnya buat and belajar apa yang aku tak sepatutnya buat.

...actions are more real. sebab dia terus masuk tembus. sampai ke dalam hati.



No comments: