20140527

Ikhlas-ception

Bismillah


so i shared a video by dr MAZA about 'ikhlas' on her fb wall. kenapa tak share kat mesej je? tapi aku nak orang lain tahu juga pasal ikhlas ni.

ilmu aqidah kot; ikhlas pada Allah. berharap orang lain dapat manfaat juga. erm. k.

tapi suara lain bisik kat kepala;


ikhlas ke ni? ke nak orang lain nampak yang kau ni dah ikhlas sangat?


setan ni. setan ni. saje nak hasut orang tak buat kebaikan. lantak pi la. aku balas pada suara tu;


aku ikhlas ni. lantak la. Allah je tau. masuk dalam perlindungan Allah. tsk. 


*walaupun hati dah shaky. rasa nak delete balik video tu*

suara tu datang lagi.


erm. nak orang nampak la tu kau ikhlas. nanti mesti orang rasa kau ni orang yang 
ikhlas dan tawadhu lagi zuhud. hipokritnya kau.


erm. jahat gila. main usik-usik pulak dia.

i dont care. i just want others to get the benefit, too.

but deep down in my heart i still doubt my own sincerity, though.

ikhlas ke tidak ni?

nangis.









No comments: